Facebook a dezvăluit pentru prima dată prevalența hărțuirii pe platformele sale de socializare (Facebook și Instagram), spunând că un astfel de conținut a fost văzut de 14 până la 15 ori la fiecare 10.000 de vizualizări pe site, în trimestrul al treilea al anului curent, scrie Reuters.
Compania, care și-a schimbat recent numele în Meta, a mai spus în raportul său trimestrial de moderare a conținutului că hărțuirea a fost prezentă, în medie, de 5 – 6 ori la 10.000 de vizualizări de conținut pe Instagram.
Gigantul Facebook, aflat de mult timp în atenția publicului și a autorităților privind gestionarea abuzurilor de pe platformele sale, a fost implicat recent într-un scandal mediatic, după ce un fost angajat al său, Frances Haugen, a divulgat documente interne care includ cercetări și discuții despre efectele Instagram asupra sănătății mintale a adolescenților și dacă platformele Facebook provoacă diviziuni sociale.
Haugen a spus că documentele arată că Facebook a ales să facă profit în detrimentul siguranței utilizatorilor. Facebook a contestat lucrul acesta, spunând că documentele sunt folosite pentru a picta o „imagine falsă”.
Documentele, care au fost raportate pentru prima dată de Wall Street Journal, au stimulat solicitările pentru ca Facebook să fie mai transparent și au ridicat semne de întrebare cu privire la valorile companiei și a modului în care aceasta gestionează abuzurile.
Compania a spus că, din cele 9,2 milioane de postări pe care compania le-a eliminat de pe platforma de socializare Facebook pentru hărțuire, a găsit 59,4% în mod proactiv, nu din reclamații.
„Hărțuirea reprezintă o provocare unică și una dintre cele mai complexe probleme de abordat, deoarece contextul este esențial”, au declarat șeful global de siguranță al companiei, Antigone Davis, și directorul de management al produselor, Amit Bhattacharyya.